Eind 2019 besloot Otto Wilten, eigenaar van the ROOM, een legal-tech-dienstverlening in de markt te zetten: Legal Wing. Maar zoals elke ondernemer, heeft ook Otto voortschrijdend inzicht. Legal Wing houdt als label op te bestaan en de dienstverlening wordt opgenomen in het portfolio van the ROOM. In deze blog licht Otto het besluit toe.

Voortschrijdend inzicht

Als ondernemer heb je – als het goed is – ook zoiets als voortschrijdend inzicht. Een aantal jaar geleden zagen we kansen om onze dienstverlening te verbreden, om verder te kijken dan fusies en overnames. Onze door kunstmatige intelligentie gedreven contractanalysesoftware is veel breder inzetbaar, ook buiten due diligence om. Hetzelfde geldt voor onze drafting-softwaretools. Kortom, tijd om een legal-tech-poot in de markt te zetten.

Nieuwe dienst, nieuw label

Omdat we al meer dan twintig jaar bekend zijn om onze M&A-diensten, vonden we het beter om de legal-tech-poot onder een nieuw label in de markt te zetten: Legal Wing. Na de introductie van Legal Wing hebben we snel tractie gekregen en veel klanten geholpen met meer inzicht te krijgen in hun contracten in de ruimste zin van het woord.

Orde, overzicht en inzicht in een kamer vol contracten

Maar het voortschrijdende inzicht schrijdt met ons voort en inmiddels hebben we besloten het label Legal Wing te laten vervallen. Onze diensten zetten we natuurlijk wel voort, maar onder de naam the ROOM. Immers, we brengen al bijna 25 jaar orde, overzicht en inzicht in een kamer vol contracten. Laten we al die kamers dan vangen onder één naam: the ROOM, voor due dilligence, voor contracten, voor managed services én een voor legal-tech. Alles gedreven door innovatie met de perfecte combinatie van software en mensen. Met maar één doel: orde, overzicht en inzicht!

We nodigen alle Legal Wing-volgers uit om the ROOM te gaan volgen via onze LinkedIn-pagina. In latere posts zullen we de dienstverlening per kamer verder toelichten.

Nieuwsgierig?

Door de juiste software en menselijke professionals slim te combineren, is het vandaag de dag mogelijk om bij een M&A-traject een aanzienlijke kostenreductie te realiseren. Wil je daar graag meer over weten? Neem dan contact met ons op. We kijken er naar uit om met je in gesprek te gaan.

Wel nieuwsgierig, maar nog geen concreet vraagstuk? Schrijf je in voor onze tweewekelijkse mailing met nuttig tips over het verbeteren van jouw due diligence-proces of volg onze LinkedIn-pagina.