Skip links

Altijd Due Diligence Ready

The ROOM handelt boekenonderzoek snel, accuraat en efficiënt af. Met Legal Tech Software, projectmanagement en onze jarenlange juridische ervaring en kennis versnellen en versoepelen wij ieder bedrijfsovernameproces. Wij maken elke business Due Diligence ready.

Due diligence

Due diligence is tijdrovend. Om te zorgen dat dit proces efficiënt verloopt èn om te voorkomen dat je voor vervelende verassingen en claims komt te staan, is een goede voorbereiding noodzakelijk. The ROOM helpt met legal tech enabled M&A services om het maximale uit elk due diligence te halen.

Onze projectmanagers coördineren het due diligence proces, reduceren hiermee gemoeide kosten en beperken juridische risico’s door het vroegtijdig verzamelen en structureren van relevante bedrijfsinformatie en het opstellen van vendor due diligence rapporten. Met behulp van artificial intelligence wordt alle bedrijfsinformatie geanalyseerd. Dit biedt de mogelijkheid om eventuele risico’s voortijdig te signaleren en in te perken, om specifieke overeenkomsten aan te passen en desgewenst te heronderhandelen.

Voorbereiden van Virtuele Dataroom

The ROOM heeft als eerste partij (onder de naam Dataroomservices B.V.) in 1999 de Virtuele Data Room (VDR) naar de Benelux gebracht. In de afgelopen jaren hebben wij voor de meest uiteenlopende transacties de virtuele datarooms opgezet, gevuld en beheerd. Inmiddels is een VDR standaard onderdeel van elke transactie.

Het efficiënt verzamelen en structureren van relevante bedrijfsinformatie in een virtuele dataroom is stap één om goed voorbereid een due diligence proces in te gaan. Ook voor het opstellen van een Information Memorandum, strategisch business plan, of (vendor) due diligence is deze VDR essentieel. Juridische onvolkomenheden of financiële tegenvallers komen hierdoor sneller aan het licht, waardoor eerder actie kan worden ondernomen.

The ROOM assisteert en adviseert onder meer over het selecteren van een virtuele dataroom provider, het opstellen van een logische structuur van de virtuele dataroom, het (geautomatiseerd) verzamelen van de informatie en beheert de toegangsrechten voor de diverse betrokkenen bij de transactie.

Waarborgen van gevoelige data

Uiteraard is het ook bij een fusie of overname belangrijk om te voldoen aan privacy wetgeving. Wij adviseren omtrent het delen en onleesbaar maken (blacklinen) van persoonlijke informatie die is opgenomen in documenten in de virtuele dataroom. Gezamenlijk besluiten we welke persoonlijke informatie niet kan worden gedeeld, en met behulp van legal tech software zal deze informatie onleesbaar worden gemaakt.

Ook bespreken we welke concurrentie-gevoelige informatie niet kan worden gedeeld, en wanneer en met welke betrokkenen deze informatie op een later moment wèl kan worden gedeeld. Later in het proces of na afloop daarvan kan deze informatie heel eenvoudig weer zichtbaar worden gemaakt.

Risico’s beperken met snelle (vendor) due diligence rapportages

Stuur aan op maximale waarde tijdens het verkoopproces en vang potentiële risico’s met geautomatiseerde inzichten uit ons Legal Fact Book. The ROOM verhoogt de kwaliteit van (vendor) due diligence rapportages door inzet van geautomatiseerde contract analyse software.

Met behulp van AI document review analyseren wij razendsnel overeenkomsten, vinden correlaties, vullen ontbrekende en verouderde documentatie aan en versnellen de beoordeling daarvan. Wij leveren in ons Legal Fact Book vroegtijdig overzicht van alle contractuele rechten en verplichtingen en creëren zo inzicht in risico’s en kansen. Dit stelt adviseurs in staat om direct te adviseren over mogelijke Red Flags en uit te voeren acties. Overeenkomsten kunnen worden aangepast vooruitlopend op de transactie om een eventueel waarde verminderd effect van een bepaalde afspraak te voorkomen.

Managing van het Due Diligence en Q&A proces

Bij ieder due diligence traject zal sprake zijn van een Q&A. Alle betrokkenen hebben vragen naar aanleiding van de informatie in de virtuele dataroom en willen deze voorleggen aan het management. De impact van dit proces kan worden verkleind door goed informatiemanagement en door in geval van een transactie tijdig aan de voorbereiding te beginnen.

The ROOM begeleidt het management bij de beantwoording van het spervuur aan vragen en coördineert dit tot een gestroomlijnd en efficiënt proces. Zo wordt zeker gesteld dat alle verstrekte informatie op één plaats, de VDR, voorhanden is. Hiermee wordt tevens een eventuele discussie over Fair Disclosure voorkomen.

Jouw Business

Due Diligence Ready

Boekenonderzoek snel, accuraat en efficiënt mogelijk afhandelen? the ROOM doet het voor je met Legal Tech Enabled services. Wij maken jouw business Due Diligence Ready. Benieuwd hoe onze contract analytics tool naar contracten kijkt?

Bekijk factsheet

Meer van onze oplossingen

M&A Made Simple

Laat software voor je werken, zodat jij kan doen waar je het beste in bent! The ROOM biedt legal tech enabled services voor het slimste M&A proces.

Lees meer

Transactie Support

Meer controle over een M&A transactie? the ROOM is dé transactie partner voor elke fusie of overname.

Lees meer